Tāpat kā ikdienā aizslēdzam mājokli un uzmanām maku, arī ikvienu e-pakalpojumu lietotāju aicinām ievērot personīgo piesardzību:

  1. Sargi savus datus – glabā atbildīgi un nedod citiem savu eID, PIN kodus, e-dokumentus un e-datus.
  2. Lieto tikai oficiālas vietnes – e-pakalpojumi ir pieejami portālā www.latvija.lv un iestāžu mājaslapās. Nesniedz datus mēstuļu e-pastos un aizdomīgās vietnēs. Iestādes neprasīs personīgos datus un paroles sniegt e-pastā.
  3. Ievēro piesardzību publiskās vietās – ja lieto e-pakalpojumus publiskā vietā, tad vienmēr atceries iziet („izlogoties”) no portāla vai sistēmas un aizvērt interneta pārlūkprogrammas logu.
  4. Ja neesi pārliecināts, jautā padomu – šaubu vai neskaidrību gadījumā nebaidies jautāt padomu pakalpojuma sniedzējam.

Biežāk uzdotie jautājumi

  • Personas apliecība jeb elektroniskā identifikācijas karte (eID) ir personu apliecinošs dokuments. Katrā eID ir 120 bezmaksas e-paraksti, savukārt autorizēšanās skaits elektroniskajā vidē nav ierobežots. Ar eID var apliecināt savu identitāti klātienē un interneta vidē, veikt dokumentu parakstīšanu ar drošu e-parakstu un izmantot to kā ceļošanas dokumentu Eiropas Savienības, Eiropas Ekonomiskās zonas valstu un Šveices Konfederācijas teritorijā. Plašāka informācija pieejama šeit.

  • E-paraksts jeb elektroniskais paraksts ir personas individuālais paraksts elektroniskajā vidē, un tam ir tāds pats juridiskais spēks kā ar roku parakstītiem papīra dokumentiem. Ar to var parakstīt elektroniskus dokumentus, piemēram, līgumus, rēķinus, sūdzības, iesniegumus, vēstules. Plašāka informācija pieejama šeit.

  • eID karti var iegūt un e-parakstu aktivizēt Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes teritoriālajās nodaļās neatkarīgi no deklarētās dzīvesvietas. E-parakstu bez maksas var aktivizēt arī jau izsniegtās eID kartēs. Informāciju par tuvāko nodaļu var noskaidrot mājaslapas www.pmlp.gov.lv sadaļā „Kontakti” vai zvanot uz informatīvo tālruni 8300.

  • Tas ir valsts un pašvaldību pakalpojumu portāls, kurā apkopti gan klātienes pakalpojumi, gan šobrīd pieejamie vairāk nekā 100 e-pakalpojumi. Kataloga veidā apkopotie dati ļauj atrast sev nepieciešamo informāciju par valsts un pašvaldību iestāžu sniegtajiem pakalpojumiem, to pieprasīšanas un saņemšanas veidiem un saistītajiem maksājumiem. Portāla saturs regulāri tiek atjaunots, un nepārtraukti norit darbs pie portāla uzlabošanas. Priekšlikumus un jautājumus aicinām iesniegt sadaļā „Uzdod jautājumu”.

     

  • Valsts un pašvaldību pakalpojumu portāla www.latvija.lv sadaļā „E-pakalpojumi” šobrīd ir pieejami vairāk nekā 100 e-pakalpojumi. Portālā arvien tiek pievienoti jauni e-pakalpojumi. Tomēr ir iestādes, kas izveidojušas atsevišķus portālus to ievērojamā apjoma dēļ, piemēram, Valsts ieņēmumu dienesta Elektroniskās deklarēšanas sistēma un Digitālā bibliotēka. Sadaļā „Izvēlies e-pakalpojumus” pieejams regulāri papildināts saraksts ar visiem apzinātajiem e-pakalpojumiem.

  • E-pakalpojumi ir pieejami valsts un pašvaldību portālā latvija.lv, kā arī valsts un pašvaldību iestāžu mājaslapās, lielākoties sadaļā „Pakalpojumi” vai „E-pakalpojumi”. Lai e-pakalpojumi kļūtu par ikdienas saziņas veidu ar valsti, pirms apmeklē iestādi klātienē, ieteicams pārbaudīt, vai pakalpojums ir pieejams elektroniski.
  • Aktualitātes var uzzināt valsts un pašvaldību portāla www.latvija.lv sadaļā „Aktualitātes”, kā arī portāla sākumlapā uzspiežot uz „ē!” burta (baneris labajā pusē). Sadaļā „ē!” ir svarīgākā informācija par e-pakalpojumiem, atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem un iespēja pierakstīties jaunumu saņemšanai e-pastā.
Uzdot jautājumu

Ja Jūsu uzdotajā jautājumā būs personu cieņu aizskarošs teksts vai jautājumi neattiecas uz vietnes tematiku, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija patur tiesības neatbildēt uz jautājumiem un tos dzēst.